חידון התנך המחוזי לתש”ף נערך ביום שלישי בעיר צפת. הזוכים בחידון הם אמונה שילת מאולפנת מירון, כלת חידון התנך המחוזי לחמ”ד צפון, וסגניתה תמר חיים מאולפנת תפארת מגדל ההעמק. בחידון השתתפו 28 מתמודדים. החידון מתקיים בשני סבבים  (סבב ראשון לממלכתיים וסבב שני לחמ”ד). החידון התקיים בהיכל התרבות, בית יגאל אלון. דוד גורלי דובר משרד החינוך אמר כי החידון השנה התקיים תחת הפסוק המוביל :”כי האדם עץ השדה” ובסימן – ‘האדם והבריאה’. 

צילום: דוברות משרד החינוך

ספר התנ”ך הוא חלק מתשתית התרבות שלנו ומתשתית התרבות המערבית בכלל. התנ”ך שימש השראה לסופרים יוצרים ואמנים רבים בארץ ובעולם, בכל הזמנים. קשה להבין יצירות אמנות, יצירות ספרותיות ואפילו מושגים בעברית, ללא היכרות עם ספר הספרים. על בסיס התנ”ך,  כמו גם על בסיס המשנה והגמרא, חודשה העברית בארץ ישראל. בנוסף, לימוד תנ”ך מפתח בקרב התלמידים יכולת התמודדות עם טקסט: הבנת הנקרא, פרשנות, קריאה ביקורתית, ניתוח והסקת מסקנות ועוד’.

מנהלת המחוז, ד”ר אורנה שמחון  בפתיח לחידון בירכה מנהלת המחוז: “זוהי תעודת כבוד ומקור גאווה גדול למחוז הצפון. התנ”ך הוא ספר היסוד של העם היהודי, המהווה בסיס לגיבוש הזהות היהודית והישראלית.  באמצעותו ניתן ללמוד על המורשת הדתית, ההיסטוריה והערכים המוסריים והחברתיים היהודיים. הספר ,על ריבוי הפנים בו, מכיל דילמות אנושיות, סוגיות חברתיות, השקפות על התנהלות העולם, שאלות קיומיות על טוב ורע ועוד נושאים רלוונטיים לחיינו כאן ועכשיו.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn