משרד הרישוי לא מעניק שירותי קבלת קהל מזה מספר ימים. מבירור שנעשה עולה כי העובדת הקבועה במקום חלתה ולעיריית קריית שמונה ולמשרד התחבורה אין פתרונות. תושבים רבים התלוננו כי הם משלמים חנייה, לוקחים חופש מהעבודה ובהגיעם למשרד הרישוי בקניון המקומי אין כלל קבלת קהל. תושב העיר קריית שמונה: “לא יתכן שלא מצאו לעובדת הקבועה מחליפה, פשוט זלזול בתושבים.”

 

מאת: רועי אלפסי

 

“הגיעו מים עד נפש”, כך אמרו עשרות תושבים מהעיר קריית שמונה השבוע לאחר שקבלת הקהל במשרד הרישוי הממוקם בקניון לב הצפון לא הייתה זמינה לתושבים. לטענתם לאור מחלתה של העובדת הקבועה במקום, אין מי שיתן מענה לפניותיהן. עיריית קרית שמונה ומשרד התחבורה לא לוקחים אחריות ולכן אין מחליפה שתעניק שירות לתושבים בתקופה זו. אחד התושבים ציין כי הוא לוקח חופש מהעבודה, מחנה בתשלום את רכבו וכל זה על מנת להגיע ולראות כי אין קבלת קהל בשעות המקובלות. במקום קבלת קהל מה שקיבל את פניו של התושב הוא שלט המפנה אותו לקבל שירותים בצפת או בטבריה, מרחק 50 דקות נסיעה מקריית שמונה. ובקרב מקבלי החלטות, מה שהיה הוא שיהיה. חילופי האשמות בין עיריית קריית שמונה למשרד התחבורה משאיר את המצב על כנו. העירייה טוענת כי אינה מעסיקה את העובדת במקום כבר יותר משנה, לעומתם אומרים במשרד התחבורה כי העובדת במקום היא עובדת העירייה ובנוסף ישנה עובדת משרד התחבורה שמגיעה לפי צורכי המשרד ואינה העובדת הקבועה במקום. עוד טוענים במשרד כי במידה ועיריית קרית שמונה לא תיקח אחריות ותדאג לעובדת במקום, יסגר המשרד ותושבי קרית שמונה והסביבה יצטרכו לגשת למשרדי הרישוי בצפת, כרמיאל וטבריה.

 

תגובת משרד התחבורה: “על פי ההסדר משרד הרישוי בקרית שמונה מופעל באמצעות כח אדם של עיריית קריית שמונה ועל העירייה לדאוג למחליפה במידה והפקידה המאיישת את המשרד נעדרת מכל סיבה שהיא. עם זאת, יש לזכור כי ניתן כיום לקבל את מרבית שירותי הרישוי בעמדות השירות האוטומטיות (“רישיומט”), הממוקמות בעשרות סניפי סופר פארם, בכל רחבי הארץ, ובכללם גם בסניף הסופר פארם הנמצא בעיר. כמו כן, ניתן לקבל את מירב שירותי הרישוי על ידי מוקד טלפוני (5678*) הפועל במשך כל שעות היום, או באמצעות מענה אוטומטי, הפועל 24 שעות ביממה, ללא צורך להגיע למשרדי הרישוי.”

 

תגובת עיריית קריית שמונה: “בעבר, כאשר המקום היה מאוייש על ידי עובדת עירייה, באחריות הרשות המקומית היה למצוא מחליף במקרה של העדרות העובדת. אולם כיום כשהמקום מאוייש על ידי עובדת משרד התחבורה, האחריות למציאת מחליף לעובדת, הוא על משרד התחבורה. על כך אין חולק. אנו דורשים ממשרד התחבורה לפתוח באופן מיידי את משרד הרישוי במתכונת מלאה עם עובד מחליף כדי לא לפגוע בשרות אותו אמורים לקבל תושבי קריית שמונה והאזור”.

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn