לראשונה בישראל, במכבי שירותי בריאות החלו להפעיל מרפאה גריאטרית על גלגלים שמגיעה לקשישים הכי קרוב לבית. במרפאה הניידת יינתנו מגוון אבחונים וטיפולים שמטרתם צמצום תחלואה, מניעת הדרדרות תפקודית, והעלאת איכות החיים של הקשישים. הניידת תעבור מדי יום בתחנות שונות ברחבי הצפון בהן: קצרין, קריית שמונה, צפת, מג’דל שמס, נוף הגליל ועוד.  

ניידת הבריאות לגיל הזהב
צילומים: מכבי שירותי בריאות

האוכלוסייה שנפגעה באופן הקשה ביותר ממגפת הקורונה היא אוכלוסיית הקשישים, אשר נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים רפואיים עקב הידבקות בנגיף. מאות אלפי קשישים בישראל נאלצים בחודשים האחרונים להסתגר ולהתבודד מסביבתם עקב החשש מהידבקות, אתגר משמעותי הגורם להם לקשיים בריאותיים ונפשיים כאחד. קשישים רבים אף מוותרים על טיפולים רפואיים חשובים ומעקבים שוטפים אחרי המדדים שלהם בשל רצונם להימנע מהתקהלויות, דבר העלול לסכן ממשית את בריאותם. החורף המתקרב צפוי להחמיר תופעה זו עוד יותר.

במחוז הצפון של מכבי שירותי בריאות מצאו פתרון יצירתי והחלו להפעיל לראשונה “ניידת בריאות לגיל הזהב”, מרפאה גריאטרית על גלגלים שמגיעה לקשישים הכי קרוב לבית. מכבי פנתה אל ראשי הערים, המועצות והקהילות השונות, אשר נרתמו בשמחה למיזם ואף לוקחים בו חלק פעיל כמו למשל סיוע בהשגת מתנדבים שידאגו להביא את הקשישים עד פתח הניידת.

הניידת מתפקדת כמרכז רפואי לכל דבר ועניין ומאוישת על ידי רופא ואחות וצוות רב מקצועי. הצוות יעניק מגוון אבחונים וטיפולים שמטרתם צמצום תחלואה, מניעת הדרדרות תפקודית והעלאת איכות החיים בקרב אוכלוסיית הקשישים. בנוסף, משולבת בצוות עובדת סוציאלית, אשר תוכל להעניק לקשישים מענה סוציאלי מקיף במידה והם סובלים מקשיים נפשיים או תחושת בדידות על רקע הקורונה.

מבנה הניידת עצמו מונגש ומותאם לגיל הזהב עם דגש על נגישות מותאמת לבעלי מוגבלויות. במכבי מעריכים שבזכות הניידת, אלפי קשישים שנמנעים כרגע מהגעה למרפאות בשל הקורונה יוכלו לקבל טיפול רפואי מלא והערכה גריאטרית מקיפה, אשר ישפרו מידית את בריאותם, ואף יאריכו את תוחלת חייהם.

ראש מחוז הצפון, ד”ר גלית קאופמן:” החזון שלנו הוא לא פחות ממהפכה שירותית. ניידת גיל הזהב הוקמה על מנת להגן על קשישים, למנוע הדרדרות תפקודית ולשפר משמעותית את איכות חייהם. בייחוד בתקופה הזאת, אסור להזניח את בריאותם ולבטח לא למצוא עצמם במצבי התקהלות. אנחנו נשאף להגיע לכלל האוכלוסייה מעל גיל 70 ונעשה כל שביכולתנו לדאוג עבורם לחורף חם ובטוח”

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn