היום בצהריים התכנסו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, ושר הנגב והגליל אריה דרעי, בטקס שהתקיים במעלות תרשיחא, שם הציגו את התוכנית הכלכלית לפיתוח הצפון. בטקס התייחס נתניהו למצב הדיור בארץ וקרא לצעירים לקנות בתים בגליל כי שם נמצא העתיד.

 

התוכנית לפיתוח הצפון תכלול השקעה של כ-15 מיליארד שקלים של משרדי הממשלה השונים וקק”ל. התוכנית תובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב. בטקס אמר נתניהו: “נשקיע השקעה של מיליארדי שקלים במערכת הרפואה בצפון. נגדיל את מספר המיטות, נחזק את התשתיות של בתי החולים”. כמו כן, אמר: “אנחנו רוצים להדגיש את הקידמה, את המחקר, את התעשייה, את הכלכלה. הדבר החשוב ביותר לראות את ההגירה חזרה לגליל – זה קורה עכשיו הלכה למעשה בדרום וזה יקרה בצפון”.

 

על פי דבריו בטקס, נתניהו אומר כי בכוונת הממשלה לעשות בצפון את מה שעשו בדרום: “אנחנו רוצים לבנות כאן את העתיד, העתיד זה אנשים צעירים, העתיד זה תעסוקה. אנחנו רוצים לשלב תשתיות ממשלתיות עם יוזמה ושוק חופשי. אנחנו מדברים על מפעלים ביטחוניים שיעברו לצפון, ומתוכם ייצאו ייצור מתקדם וחדשנות.”

 

שמים את הגליל במרכז 

 

חברי תנועת שינוי כיוון אשר הובילו את המאבק האזרחי למען תיקצוב תוכנית הצפון בירכו היום על החלטת הממשלה: “זהו יום מרגש עבורנו ועבור עתיד הגליל”. בתנועה ציינו כי האתגר הגדול עוד לפניהם – לעקוב אחר ביצוע התוכנית ולדאוג שהכסף אכן יגיע למקומו הנכון”.

 

יו”ר אשכול גליל מזרחי, וראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה: “התוכנית לפיתוח הכלכלה והחברה בצפון יוצאת אל הפועל ושמה את הפיתוח הכלכלי והחברתי בגליל, במרכז.  בזכות מנהיגות מקומית-  צפונית נחושה שאיחדה כוחות של ראשי רשויות, נשיאי מכללות תעשינים ומנהלי בתי חולים למען פיתוח הגליל התגבשה תוכנית משמעותית ורחבת היקף.  התוכנית גובשה  מתוך תהליך אסטרטגי שנעשה על ידי ראשי הרשויות בגליל ולאחר בחינת הצרכים האמיתיים ואיתור מנועי צמיחה שייצרו את קפיצת המדרגה לה אנו מצפים.
אני שמח שהשרים כחלון ודרעי ואנשי המקצוע במשרד האוצר ובמשרד הפריפריה, הנגב והגליל קידמו ביחד איתנו תוכנית משמעותית שמובאת לתיקצוב בימים הקרובים בממשלה. אני מאמין שהתוכנית הזו תאפשר לגליל את הפיתוח לו אנו זקוקים. יש לנו חבל ארץ מדהים, עשיר באנשים נפלאים, חקלאות ענפה, בטבע  קסום ובפוטנציאל עצום ולפנינו עומדת כעת משימה ליישום התוכנית. אני מאמין שזו תחילת הדרך לעתיד טוב יותר לצפון”.

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn