אבל במושבה מטולה עם פטירתו של הרב ברוך פכטר, רבה של מטולה.  הרב נפטר אתמול (שישי) בגיל 70 לאחר שאושפז בתקופה האחרונה בבית החולים זיו בצפת.

רבה המיתולוגי של העיר מטולה, הרב ברוך פכטר הלך לעולמו, כשמאות רבות ליוו אותו בדרכו האחרונה. הגאון רבי ברוך פכטר זצ”ל, אושפז בתקופה האחרונה בבית החולים זיו בצפת, בתקופה האחרונה הידרדר מצבו, והלילה השיב את נשמתו ליוצרה.

הרב השקיע את כל כוחו ומרצו כדי לרומם את שירותי הדת בעיר מטולה, וגם בגיל מבוגר המשיך למסור שיעורי תורה. הרב פכטר זצ”ל כיהן כרב העיר מטולה במשך חמישים שנה לשם נשלח על ידי רבו הגאון רבי זלמן רוטברג זצ”ל ראש ישיבת בית מאיר. פעל רבות למען תושבי מטולה ובכלל, היה עוסק בגמילות חסדים, השכנת שלום בית בין זוגות שאיבדו את הדרך, ולימד מתבגרים צעירים את פיוט ההפטרה לבר המצווה שלהם. הלווייתו נערכה ביום שישי, יצאה מביתו ברחוב הראשונים במטולה ועברה דרך בית הכנסת לבית העלמין העירוני. מאות רבות ליוו אותו בדרכו האחרונה.

עו”ד סמדר ווינברג, תובת מטולה בעבר מספרת: “הרב פכטר היה רב מיוחד במינו. הוא דיבר עם כל אחד בגובה העיניים ו״חנך לכל נער – כדרכו״ בלי שמץ שמרנות, שיפוט וכפיה דתית. שום הדתה ושום שמדתה. הכל בגמישות,בקבלה, בסבלנות והכלה של השונה ממנו. יכולת ההתפלפלות וחוש ההומור שלו אפשר תמיד תקשורת חברתית וזורמת במיוחד. למרות תפקידו הרם ולבושו לא הייתה מעולם שום תחושת ריחוק או אי נוחות. הוא תמיד נתן לכל אחד ואחת להרגיש ״בבית״ . פסיקותיו נוסח ״בית הלל״ ושמו הטוב יצאו מלפניו. קשר מיוחד במינו נקשר ביני לבין הרב פכטר – ז״ל מיד כשהגעתי למטולה צעירונת בת 22 בקושי. בלי להכיר את הרקע והמשקעים המורכבים שקדמו לכך במטולה -בלי להבין מי נגד מי – פניתי אליו בבקשה להבין איך מסדרים תעודת כשרות למלון ״שלג הלבנון״? הוא ענה לי בפשטות ובחיוך מאיר פנים: “שום בעיה רק צריך לדאוג שיהיה שם כשר. הרב פכטר ז”ל תמיד ראה את האמונה שבנפש האדם ולא את הסממנים החיצוניים. ברוך היה וברוך יהיה זכרו”.

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn