מליאת איגוד ערים גליל מזרחי וגולן אישרה לאחרונה את מינויו של שמעון סוויסה, ראש מועצת חצור הגלילית, ליו”ר איגוד ערים לפסולת מוצקה * סוויסה יחליף את אביהוד רסקי שסיים את תפקידו לפני מספר חודשים * סוויסה יוביל את המהלך לשיקום אתר תאנים, ובמקביל יקדם את הקמתו של פארק מיון ומיחזור חדש ומתקדם * “אני מודה לחברי המליאה על האמון. אני מתכוון להשקיע את כל כולי כדי להעניק לתושבי האזור את הטיפול הסביבתי הטוב ביותר לו הם זכאים”

 

מליאת איגוד ערים גליל מזרחי וגולן אישרה פה אחד את מינויו של ראש מועצת חצור הגלילית, שמעון סוויסה, ליו”ר איגוד ערים לפסולת מוצקה. סוויסה, שנבחר בתחילת השנה לכהונה שלישית כראש המועצה ומשמש גם כסגן יו”ר אשכול גליל מזרחי וכמחזיק תיק איכות הסביבה באשכול, יחליף את אביהוד רסקי שסיים את תפקידו כיו”ר האיגוד לפני מספר חודשים.

“אני מודה לחברי המליאה על האמון. אני מתכוון להשקיע את כל כולי כדי להעניק לתושבי האזור את הטיפול הסביבתי הטוב ביותר לו הם זכאים, תוך שמירה על איכות הסביבה”, אמר סוויסה.

בחודש פברואר האחרון דיווחנו כי רשויות אשכול גליל מזרחי הגיעו להחלטה לסגור מיידית, לאחר 20 שנות פעילות, את אתר ההטמנה “תאנים”, אשר ממוקם בכניסה הצפונית לחצור הגלילית, משום שהגיע לתכולה מלאה ולא נותר בו מקום להטמנת פסולת. “סגירת המטמנה הייתה בבחינת בשורה משמעותית לתושבי חצור הגלילית בפרט ולכל תושבי הגליל המזרחי והגולן” אומר סוויסה, “ועכשיו עלינו לפעול לשיקום האתר ותוואי הנוף הגלילי שלנו. במקביל, עלינו לקדם במהרה פתרונות סביבתיים מתקדמים לטיפול בפסולת למען תושבי האזור והשמירה על איכות הסביבה”.

איגוד ערים לפסולת מוצקה גליל מזרחי וגולן, מטפל ומתפעל מזה 20 שנה את אתר תאנים, שמורכב כיום מ-14 רשויות: המועצות האזוריות גליל עליון, מבואות החרמון, גולן ומרום הגליל, והמועצות המקומיות קצרין, חצור הגלילית, מטולה, יסוד המעלה, טובא  זנגריה, גוש חלב, ראש פינה, והערים קרית שמונה, צפת, כרמיאל.

האיגוד נתן שירות ללמעלה מ-200,000 תושבים, ועל פי ההערכות, נקלטה והוטמנה באתר כמות פסולת המוערכת בכ-5.5 מיליון טון. במהלך השנים, השקיע איגוד ערים לפסולת מוצקה גליל מזרחי וגולן למעלה מ-50 מיליון שקלים בפיתוח אתר תאנים.

האיגוד גיבש בשנה האחרונה תוכנית מלאה לסגירת האתר, ובהתאם לתוכנית, החלו העבודות לשיקום הקרקע עליה הוקם האתר, הממוקם בסמוך ליער בירייה, אותן יוביל סוויסה. בנוסף, יקדם סוויסה את הקמתו של פארק מיון ומיחזור חדש ומתקדם, שיעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות מהעולם ויעמוד בסטנדרטים המחמירים ביותר.

הפארק החדש צפוי להפחית את כמות הפסולת המוטמנת בקרקע, יאפשר לתושבי האזור ליהנות מפתרון ירוק ומתקדם, ואף יביא לצמצום בעלויות הטיפול בפסולת שהתייקרו באופן ניכר בעקבות הובלת הפסולת למטמנת “חגל” שבעמק הירדן. הפארק יכלול גם מרכז לחינוך סביבתי שיהיה פתוח לקהל הרחב ויאפשר לתלמידי בתי הספר והגנים האזוריים ללמוד על חשיבות הטיפול בפסולת ולרכוש ערכים סביבתיים, שאותם מבקש האיגוד להנחיל לדורות הבאים.

על מינוי של סוויסה אמר מנכ”ל האיגוד, אביהו ביאלי: “אני מברך על מינויו הראוי של שמעון סוויסה כיו”ר האיגוד ואני רואה בכך תוספת כוח משמעותית לאיגוד. לאורך שנות כהונתו, הוכיח סוויסה מחויבות מלאה לשמירה על איכות הסביבה ולתושבי האזור ואני בטוח שהוא האיש הנכון להוביל את האיגוד מול האתגרים הגדולים שניצבים בפנינו.”

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn