השבוע הם הגיעו למרכז הרפואי זיו על מנת למסור את התרומה: “התרומה מוכיחה, כי אנו מגדלים כאן את דור העתיד היודע להעניק לזולת”, אמר ד”ר נג’יב דלי, מנהל המכון ההמטולוגי בזיו

 

שירי פריאנט

 

 

השבוע הגיעו תלמידי כיתת הבר מצווה של קיבוץ מחניים למרכז הרפואי זיו על מנת למסור את התרומה הנכבדה שגייסו למען המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים. במסגרת שנת הבר מצווה, ערכו תלמידי כיתה ז’ יריד מושקע, שכל הכנסותיו הועברו כתרומה לטיפול בחולי הסרטן. התלמידים המקסימים הצליחו לגייס ביריד האחרון 48,000 שקלים, אותו בחרו לחלק באופן שווה בין בית החולים בצפת להוספיס הגליל העליון, אשר מטפל באופן מסור בחולים סופניים בערוב ימיהם.

 

“בזאר מחניים” הינו יריד המתקיים זה 20 שנה ברציפות, בו כל ההכנסות עוברות כתרומה לטיפול בחולי הסרטן. תושבי וחברי הקיבוץ תורמים חפצים שונים, מריהוט ועד בגדים, אשר נמכרים בבזאר במכירה פומבית. כל הכסף מהרכישות בבזאר עובר כתרומה לחולים אונקולוגים בגליל.

 

 

כמו כן, ילדי שנת הבר מצווה משתפים פעולה עם עסקים מקומיים מהגליל העליון, בהם מסעדות, מפעלים וחנויות, ויחד נרתמים לעבודת הקודש. השנה תרומת העסקים הייתה מכובדת באופן ניכר ונתרמו מוצרים חדשים ורבים למכירה. קהילת מחניים התגייסה כולה לסייע בהקמת דוכני היריד ורכישת המוצרים שנסחרו בו, כולל בני הנעורים ומערכת החינוך, בניהולה של שירי שדמי ברחישיאן.

 

מאז ומתמיד תרמו בני הנוער של קיבוץ מחניים למען המחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים זיו. בשלוש שנים האחרונות הוחלט, כי מחצית מהכסף שגוייס יועבר גם להוספיס גליל עליון. ההוספיס, בניהולו של ד”ר אייל גולדברגר, מספק את שירותיו בבית המטופל ללא תמורה ומאחוריו עומד צוות שלם של רופאים, אחיות, פסיכולוגים, עובדים סוציאלים ומערך טיפולי שלם.

 

השבוע הגיעו תלמידי כיתת הבר-מצווה למרכז הרפואי זיו על מנת למסור את התרומה הנכבדה.

 

ד”ר נג’יב דלי, מנהל המכון ההמטולוגי במרכז הרפואי זיו אמר בהתרגשות, כי יזמת התלמידים והתרומה מוכיחה, כי אנו מגדלים כאן את דור העתיד היודע להעניק לזולת. “העובדה שאספו את התרומה לטובת מטרה זו ולא אחרת והגיעו לכאן לראות את המחלקה מאוד מרגשת אותי כרופא וכאדם. כל הכבוד להם!”.

 

סטס לוין, אביו של עמרי תלמיד כיתה ז’, שליווה את כיתת הבר מצווה למרכז הרפואי זיו אמר, כי “בזאר מחניים” הינו פרויקט בעל מסר חשוב, הנושא ערך חינוכי עליון בשבחי נתינה. לוין אף הוסיף בנימה אישית: “השתתפתי ביריד דומה בשנת בר המצווה שלי. מספר שנים מאוחר יותר לקחתי חלק בארגון יריד תרומות בתור מדריך נוער”.

 

לוין בעצמו היה מטופל של המחלקה האונקולוגית בצפת וזוכר כי קיבל טיפול ויחס מדהים, ולכן הוא התרגש כל כך להעניק למחלקה בחזרה. “רצה הגורל והגעתי למחלקה ההמטו-אונקולוגית כמטופל במרכז הרפואי זיו, כאן קיבלתי טיפול מדהים, אישי ומקצועי על ידי הצוות המסור שעובד כאן עד היום. היה חשוב לי ללוות היום את התלמידים, בתור אבא לילד בשנת בר המצווה, ולהעניק משהו בחזרה למחלקה הנפלאה הזו, בזכותם אני בריא כבר תשע שנים. ללא ספק מדובר בסגירת מעגל מרגשת מאוד עבורי”, אמר לוין והוסיף, כי “בעוד שנתיים, כשבתי וכיתתה יארגנו את בזאר מחניים, ננסה לשבור שיא חדש של כל הזמנים למען המטרה הטובה”.

 

 

 

 

 

 

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn