מאת דנה אלימלך.

נדחתה תביעת דיבה נגד העיתון מידע 8 בע”מ ונגד כתבת העיתון הגב’ רונית יהל ונגד זיו אלוני,  בעקבות ידיעה שפורסמה בשנת 2018. בית המשפט קבע, כי פרטי הידיעה היו נכונים ומבוססים, הידיעה הייתה נטולת ביטויי דיבה, בוז, או הכפשה, ואין הצדקה לפרסם תיקון או התנצלות. הידיעה בעלת חשיבות ציבורית והסתמכה על מידע אמין. במידע 8 אמרו, כי מחובתה של התקשורת לעורר את תשומת הלב, ולהתריע מפני כל חריגה מן הסדר הטוב והמנהל התקין, כשאמינות המידע והאמת עומדת תמיד מול עיני העיתון והכתבים במשך השנים הרבות שהעיתון מופיע ומופץ באצבע הגליל.

עו”ד רשיד הייב

הידיעה שפורסמה במדור “בשבילי הקיבוץ” בעיתון בשנת 2018 עסקה בסכסוך שהתגלע בין קיבוץ בגליל העליון והתובעת, תושבת הקיבוץ, סכסוך אשר הגיע עד לפתחו של בית המשפט. לאחר שהידיעה התפרסמה, התובעת הגישה תביעה נגד העיתון בעילת לשון הרע על סך של מאה אלף ש”ח.

לטענת התובעת, הפרסום עוסק בה ופוגע בה. ועל אף שחלק מהאירועים המדווחים בכתבה אכן אירעו לטענתה, הפרסום כולל ארבע אמירות שהן בבחינת כזבים מגמתיים המהווים לשון הרע, כך אמרה.

בעיתון מידע 8 טענו, כי הן בכותרת, והן בגוף הידיעה, אין לשון הרע ולא הכפשה וגם שמה של התובעת לא נזכר. הידיעה סיקרה את העובדות בלשון זהירה ומתונה שאינה חורגת מתחום הסביר של דיווח עיתונאי הוגן ונאות. אין מילים קשות, מבזות, או משפילות, וגם לא השמצות כנגד התובעת וכל גורם אחר, וכי על העיתון מוטלת חובה חוקית, מוסרית או חברתית לעשות אותו פרסום.

עוד טענו בעיתון מידע 8 לחופש הביטוי שהינו מרכיב מרכזי במשטר דמוקרטי, וזכותו של הציבור לדעת גוברת. כאשר מחובתה של התקשורת לעורר את תשומת הלב, ולהתריע מפני כל חריגה מן הסדר הטוב והמנהל התקין, וכך במקרה כאן.

כאמור, השופט דחה את תביעת לשון הרע כנגד העיתון וקבע, כי פרטי הידיעה היו נכונים ומבוססים במועד הפרסום, הידיעה הייתה נטולת ביטויי דיבה, בוז, או הכפשה, ולא הייתה כל הצדקה או סיבה אחרת, לפרסם תיקון או התנצלות. עוד הוסיף השופט, כי לדעתו הידיעה סיקרה נושא בעל חשיבות ציבורית והסתמכה על מידע אמין.

את העיתון ייצג בתביעה זו עו”ד רשיד הייב ועל עבודתו הנאמנה והטובה הביע העיתון ומנהליו את הערכתם הרבה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn