ממשבר עולמי להזדמנות עסקית.

סיור עבודה של היזם והמשקיע אראל מרגלית

“הקורונה ביטלה את מימד המרחק הגיאוגרפי ויצרה הזדמנויות חדשות ליזמים והיזמיות בקרית שמונה ואצבע הגליל”

היזם והמשקיע אראל מרגלית, יור קרן ההשקעות JVP  ו – Margalit Startup City ערך השבוע סיור עבודה תקופתי יחד עם צוות ההשקעות והפיתוח הכלכלי. מרגלית וצוותו עובדים מזה מספר שנים באזור הגליל בתחום הפיתוח הכלכלי האזורי ומפעילים מספר תוכניות כמו האקסלרטור – תכנית האצה לסטארטאפים שסייעה עד היום בהקמת 30 חברות חדשות, שגייסו מעל 15 מיליון שח ויצרה מעל 65 מקומות עבודה חדשים, ותוכנית מצויינות לילדים ונוער הפועלת בתיכון דנציגר, בהיס מגינים וביהס תל חי, עם מרכזי למידה בשכונות שפרינצק והוורדים. בנוסף ארגון Margalit startup city  פועל למשיכת חברות פודטק לאזור יחד עם משרד הכלכלה וכבר כעת 4 חברות נמצאות בהליכי פתיחת פעילות בגליל ובקריית שמונה בפרט

בין פגישות עם חברות פודטק אשר מעוניינות בהשקעה, מרגלית וצוותו נפגשו עם כ150 תלמידים מכיתות המצויינות של תיכון אורט דנציגר, זאת כחלק מליווי וקידום תחום היזמות בתיכון, אשר הניבו עד היום 2 מדליות זהב וכסף בתחרויות עולמיות בתחומי הפודטק . “העובדה שיזם בסדר גדול של אראל מלווה את התלמידים כאן היא זכות שאין  כמעט לאף תיכון בישראל” אמר עופר זעפרני מנהל התיכון “בחודשים האחרונים הצוות של מרגלית ליווה את תלמידי מגמת ביוטכנולוגיה במספר מיזמים שהביאו גאווה ארצית”. בטקס שנערך בתיכון קיבלו תלמידי צוות מיזם EASYTEA אשר פיתחו תה בריא עם שקיקים מתכלים, חלוקי מעבדה על הישג העפלה לחצי גמר תחרות הסטארטאפים החשובה ביותר בישראל. “לראות כאן יזמיות ויזמים שלא חוששים לחלום בגדול ודוחפים קדימה כדי להגשים- זה הסיפור החדש של הגליל וקריית שמונה. אתם בונים את העתיד של העיר, ואנחנו רואים זכות גדולה לסייע לכל אחד מכם לבנות את הדבר הגדול הבא של קריית שמונה” הדגיש מרגלית בפני 150 התלמידים.

את הביקור חתם מרגלית בכנס ראשון מסוגו בעיר בשיתוף בנק הפועלים, והיזמית בן חן לביא , מרכז צעירים קריית שמונה וארגון מעברים, אשר במרכזו הקמת קהילת עסקים קטנים של יזמים חברתיים כלכליים מאצבע הגליל. המפגש נערך בבית החאן, במתחם האקסלרטור של ארגון מרגלית סטארטאפ סיטי בהשתתפות 50 עסקים קטנים “כמעט כל עיר בעולם היום מחפשת את הדרך שלה להחזיר את האנרגיה ואת התקווה לתושבים. גם ערים גדולות ומוצלחות לא תמיד הצליחו להביא את המנהיגות הראויה והצעירים עזבו. אני אומר לכם שדווקא עכשיו כאשר המרחק הגיאוגרפי כבר לא בעיה , הגליל יכול וצריך להביא משהו חדש. גם העסקים הכי מוצלחים לא יכולים לעבוד לבד, ופה יש קהילה- זאת ההזדמנות שלנו לתת לכל אחד ואחת מאיתנו הרבה כוח להוביל ולצמוח” מסכם אראל מרגלית את דבריו.  (מ)

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn