צילום: המכללה האקדמית תל חי 

לפני כשנה נפתחה במכללה האקדמית תל חי תכנית גליל UP (מחזור ב’) לפיתוח מנהיגות באצבע הגליל, ביוזמת ועדת ההיגוי של שותפות קנדה אצבע הגליל, בהובלה ובתמיכת הפדרציה היהודית בוונקובר, המכללה האקדמית תל חי, וחמש הרשויות באצבע הגליל: קריית שמונה, מבואות החרמון, הגליל העליון, יסוד המעלה, מטולה, ומט”י צפון גליל.

צילום: המכללה האקדמית תל חי 

השנה הראשונה לתכנית החלה בזמן הקורונה ומאז המפגשים התנהלו בזום ובקבוצות קטנות על פי ההנחיות. בתכנית 28 פעילים חברתיים תושבי אצבע הגליל הפועלים מתוך מטרה לשפר את איכות החיים בגליל העליון ולחזק את הקהילה האזורית עם תחומים שברצונם לקדם כמו: תחבורה ציבורית חכמה, חינוך בקהילה, קהילת עסקים אזורית, מפגשי גשר חי, יום גליל, ומדד פריפריאלי ייחודי. בימים אלו הם עסוקים בקידום פיילוט ראשוני בכל התחומים.

חברי גליל UP משקיעים זמן ואנרגיה לבניית רשת בוגרים משותפת כאשר אחת מהמטרות המרכזיות של התכנית היא ביסוס רשת חברתית אזורית חזקה וביסוס הקשר בתפוצות. לכן, בחודשים הקרובים חברי גליל  UPיעסקו בחיזוק הקשרים עם הקהילה היהודית בוונקובר והקהילה היהודית בתפוצות. בנוסף, בחודש מאי 2021 ישתתפו בסמינר בינלאומי עם הקהילה היהודית בוונקובר אשר יעסוק בעממיות יהודית ובחיי העם היהודי בתפוצות. המפגשים יערכו באמצעות  סיורים וירטואליים ומפגשים מקוונים עם חברי הקהילה בוונקובר.

דר’ אורית דגני דיניסמן, ראשת התכנית גליל UP: “מטרה מרכזית של התכנית היא לייצר ולחזק מערכות יחסים הדוקות בין צעירים מובילים באזור ולבנות רשת של קשרים בינאישיים דרכן יוכלו המשתתפים לקדם ולפתח עשייה אזורית קהילתית בגליל. בשל המעבר למפגשים מקוונים ובקבוצות קטנות, חסר המפגש פנים אל פנים הבלתי אמצעי בקבוצה הגדולה. על כן אנו מפתחים פתרונות יצירתיים לקידום מטרה זו ומקווים שעם הסרת המגבלות נוכל לשוב ולהיפגש”.

אופיר בינדר, מנכ”ל מתנ”ס מבואות החרמון ומיוזמי התכנית: “נכון לקהילה הגלילית לפעול לשינוי המציאות בכלל מישורי החיים, יד ביד עם השלטון המקומי. זו התכלית של התוכנית למנהיגות מקומית גליל UP. לא עוד “כיבוי שרפות” אלא,  מערך של שותפות.  ציבור מעורב ושילטון מקומי צועדים יחדיו למען שינוי והשפעה משמעותית על החיים בגליל”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn