-כתבה פרסומית-

טיפול השתלת שיניים הינו תהליך מורכב הדורש ליווי מקצועי צמוד של רופא מומחה, לאנשים שונים יש מבני פה שונים המצריכים התאמה מקסימאלית של הטיפול על מנת להביא להצלחתו.

מטרת המטופל היא לגרום לשיפור ניכר של מראה השיניים ובריאותם. בשלב הראשון מבקר המטופל אצל רופא מומחה והוא מבצע הערכה ראשונית. על מנת להבטיח את הצלחת הטיפול ויעילותו יש לבצע לעיתים טיפול מקדים.

טיפול שתלים מוצלח יבטיח שהשתלים ייקלטו בחלל הפה באופן האופטימאלי ביותר ויישמשו את המטופל במשך שנים ארוכות ואולי אף כל חייו. במקרים מסויימים יש לבצע טיפול מקדים שהוא הרמת סינוס.

בפעולת הרמת הסינוס בעצם משתילים תחליף עצם בלסת העיולנה. הרמת סינוס יש לבצע אך ורק אצל רופא מומחה ומיומן, מידת המקצועיות תקבע באופן ניכר את סיכויי הצלחת טיפול.

הרמת סינוס – סוגי סינוסים

הסינוסים ממוקמים מעל הלסת העליונה והם החלל הפנימי משני צידי האף. במקרים בהם קיים חוסר בעצם באיזור האחורי של הלסת העליונה יש צורך בהשתלת עצם לפני ביצוע הכנסת השתלים על מנת להבטיח שייקלטו באופן הטוב ביותר. הרמת סינוס הינו הטיפול המקדים הנפוץ ביותר לטיפול השתלים.

בשלב ראשון יש לגשת לפריודונט מומחה אשר מבצע הערכה ראשונית באמצעות צילום CT. הצילום נותן הערכה ברורה של צורתם ועומקם של הסינוסים וכך ניתן להחליט מהו ההליך המתאים ביותר. ישנם שני סוגים של הליכים הרמת סינוס פתוחה או סגורה. הרמת סינוס סגורה מבוצעת במקרים קלים יותר כאשר חוסר העצם הוא מינימלי.

הרמת הסינוס מתבצעת על ידי החדרת העצם אל תוך חלל הסינוס ולאחר מכן מבוצעת החדרת השתל. מכיוון שההליך פשוט יותר ניתן לבצע את שתי הפעולות אחת אחרי השנייה.

זמן ההחלמה הוא כשבוע בסיומו יש לבקר אצל הרופא לביקורת. הרמת סינוס פתוחה הוא תהליך מורכב יותר והוא מתבצע כאשר קיים חוסר רב בעצם העליונה. הוא מתבצע בהרדמה מקומית וזמן ההחלמה ארוך יותר ועלול לארוך כמספר חודשים. תהליך החלמה מוצלח משמעו קליטה טובה של העצם שהוחדרה על ידי הגוף. רק לאחר קליטה מלאה יוכל המטופל לבצע את החדרת השתלים ולהשלים את הטיפול. גם בהרמת סינוס פתוחה וגם בסגורה עלול המטופל לחוש נפיחות אזורית, צריבה או אי נוחות קלה ביום בו מתבצע ההליך ואולי גם מספר ימים אחרי.

בסיום ההליך המטופל מתבקש לבצע ניקוי שיניים עמוק אצל שיננית מוסמכת על מנת למנוע הצטברות של חיידקים אשר עלולים לגרום לזיהום. בנוסף יש למטופל אחריות רבה בהצלחת הטיפול בכך שיקפיד היטב על ההנחיות שהן להימנע מפעילות גופנית מאומצת בימים שלאחר הניתוח, ומקרה של הליך מורכב יותר להימנע מזונות מוצקים במשך הזמן שנקבע על ידי הרופא. לעיתים יש צורך בשימוש בתרסיס מי מלח על מנת לשמור על הלחות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn