יום האישה, הנשים שמצילות חיים במד"א

לרגל יום האישה, הכירו את הנשים שמצילות חיים במד”א

78% מעובדי שירותי הדם של מד”א הן נשים, וכ-50% ממתנדבי מד”א הן נשים

בין התפקידים הבולטים: מנהלת שירותי הדם של מד”א, מנהלת אגף ארגון ומנהל ומשאבי אנוש, מנהלת בנק חלב האם הלאומי של מד”א, נהגות אוטובוס פינוי של מד”א, אופנועניות, נהגות ניידת טיפול נמרץ, פראמדיקיות, מתרימות דם וחובשות במוקד, מכלל המגזרים והדתות – יהודיות וערביות, חילוניות ודתיות

סמנכ”לית שירותי הדם של מד”א, פרופ’ אילת שנער

סמנכ”לית שירותי הדם של מד”א, פרופ’ אילת שנער: “לקראת יום האישה אני רוצה לברך את כל העובדות והמתנדבות בשירותי הדם של מד”א שמהוות 78% מכלל העובדים. ראינו את עוצמתן של הנשים גם במלחמה, חשוב להזכיר ולציין לשבח את תורמות הדם בישראל, שבזמן המלחמה באו לתרום דם והפכו ל-52% מהתורמים. חשוב גם לציין את תורמות חלב האם, מדובר במאות נשים שתרמו חלב אם למען פגים וילדים שנזקקו לחלב אם בזמן המלחמה, יישר כוח!”.

בהיה מחאג’נה,

בהיה מחאג’נה, תושבת אום אל פחם, נהגת אוטובוס פינוי של מד”א ונהגת אמבולנס במד”א: “אני בת 42 ונוהגת שנים על אוטובוס. במשך 9 שנים אני נהגת אמבולנס ומיד שנכנס האוטובס למד”א הצטרפתי לצוות החובשים – נהגים באוטובוס. כל עוד שאני נותנת ותורמת, אני מרגישה גאה מאוד להיות מתנדבת בארגון שמציל חיים. אני גאה להיות הנהגת היחידה שנוהגת  גם על האמבולנס וגם על האוטובוס של מד”א באום אל פאחם”.

אילנה שקד

אילנה שקד, תושבת שערי תקווה, נהגת אוטובוס במד”א: “לי מרגיש נורא טבעי להיות נהגת אוטובוס, אני לא רואה בזה משהו חריג. האוטובוס של מד”א מושך תשומת לב מבחוץ והוא מאוד מרשים. בפעולות שעשינו איתו, גם בשבת השחורה וגם בכל מיני תרגולים שנסענו איתו, זה כלי מאוד מרשים שיש בו כלים רפואיים יחודיים. אני מרגישה גאה להיות חלק ממד”א, זו זכות להיות חלק מהארגון הזה”.

ליאת צ’יהן נחמני

ליאת צ’יהן נחמני, תושבת פתח תקווה, חובשת ואופנוענית ביחידת האופנוענים של מד”א: “חליתי בסרטן פעמיים וניצחתי אותו, זה משהו שמלווה אותי בזמן כל טיפול שאני מעניקה, אני מזדהה עם כל אחד שאני מגיעה אליו. אחת הסיבות העיקריות שבחרתי להצטרף ליחידת האופנוענים של מד”א היא מתוך מקום שאני רוצה לעשות ולראות כל הזמן איך אני יכולה לתרום יותר ויותר בעולם הרפואי”.

עו”ד שני ורמוס דניאלס

עו”ד שני ורמוס דניאלס, תושבת פתח תקווה, מנהלת אגף ארגון ומנהל ומנהלת משאבי אנוש במגן דוד אדום: “יש עלייה מתמדת של כמות נשים במד”א בתפקידים השונים, ובתפקידי השטח בפרט. בהיבט של תפקידי הפראמדיקיות, נהגות האמבולנס, תורניות המוקד, בכולם יש עלייה משמעותית בנוכחות נשים. כך גם בתפקידים המנהלתיים. ניתן לראות גם עלייה של יותר מ- 50% במספר בנות השירות הלאומי במד”א במסלולים השונים, בהן מסלול הפראמדיקיות. אני רואה את עתיד הנשים במד”א שותפות ומגיעות לתפקידים בכירים יותר, צמיחה בסולם הדרגות. הנשים מביאות עוצמה, נינוחות, שירותיות, הן מובילות, חשיבה שונה, מביאות עמן אופי חשיבתי אחר”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn