עוה”ד אריה הרמלין מסיים את תפקידו כיו”ר הועד המנהל של המכללה האקדמית צפת. עוה”ד הרמלין, שהיה ממקימי המוסד האקדמי בצפת,מילא את תפקידו במשך 12 שנים והביא את המכללה להישגים אקדמיים ותשתיתיים משמעותיים. את הרמלין מחליף בתפקידו גרונר בנבנישתי שכיהן עד כה כחבר הועד המנהל.

צילום: דוברות המכללה האקדמית צפת.

עוה”ד אריה הרמלין, ליווה את המכללה בתפקידים שונים משנת 1970, כשהמכללה הייתה עם מספר מועט של סטודנטים, עוד בהיותה בראשית דרכה כמכללה אזורית, ואף בשנת 2000 כשהוכרה כמכללה אקדמית ופעלה באחריות אוניברסיטת בר-אילן. בהמשך פעל הרמלין להקמת עמותה עצמאית של המכללה ובכך הפכה למכללה עצמאית בשנת 2007ואף נפתח החוג לתואר ראשון. במכללה האקדמית צפת פועלים 11 חוגי לימוד לתואר ראשון, ותוכנית אחת לתואר שני. לומדים כ-2,700 סטודנטים וכ-250 תלמידים במכינות הקדם אקדמיות. הרמלין הוביל את המכללה מתקציב שעמד בשנת תשס”ד על 23 מלש”ח וסגל של 7 מרצים בכירים בלבדלתקציב (ללא תקציבי פיתוח) העומד היום על כ- 98 מלש”ח וסגל של 79 מרצים בכירים.

בימים אלה נמשכת הבנייה במתחם ‘בית בוסל‘ שבמכללה,  של ‘המרכז להוראה רפואית ומבנים על פני שטח של כ-6,200 מ”ר  בעלות של כ-90 מיליון ₪, שישלבו בנייה חדשה לצד שימור ושיפוץ מבנים היסטוריים ייחודיים במתחם. זהו שלב מכריע בהתפתחות הפיזית של המכללה. הפרויקט יכלול את הקמתם של מבנים חדשים לחוגים: לסיעוד ולפיזיותרפיה, רפואת חירום, מרכז סימולציה רפואית בצפון שיצויד בטכנולוגיה מתקדמת ומרכז שירות לסטודנט. המכללה תמשיך בתכנון להקמת מעונות סטודנטים חדשים ותרחיב בפתרונות חנייה. חבר הנאמנים של המכללה, ראשיה, הסגל האקדמי והמנהלי ובני משפחה,  נפרדו מעוה”ד הרמלין במהלך ישיבת חבר הנאמנים, שהתכנסה במיוחד כדי להוקיר את פועלו.

בדברי הפרידה אמר איציק צאיג, יו”ר חבר הנאמנים של המכללה “אתה הנשמה והלב של המכללה. עשית ימים ולילות למענה גם כשהכל נראה קשה, ואולי אבוד. לעולם לא אבדת אמונה ביכולת להקים מכללה אקדמית מפוארת בצפת בירת הגליל, שתהא בית לכל אלה שחולמים להשכלה גבוהה בצפת והסביבה ואולי גם מאזור המרכז בעתיד.

פרופ’ אהרן קלרמן נשיא המכללה הודה לעוה”ד הרמלין על תרומתו רבת השנים למכללה:  “עוה“ד הרמלין הוביל את המכללה למן ייסודה כעמותה עצמאית, דרך ההתנתקות מאוני’ בר-אילן, ועד הבנייה המסיבית במתחם בית בוסל. פעילותו האינטנסיבית והבלתי נילאית נעשתה בהתנדבות גמורה ובהתמסרות מלאה. הידע והניסיון שלו בתחומי הבנייה וההתנהלות התקציבית הביאו את המכללה לשורה ארוכה של הישגים הנראים היטב בכל שטחי המכללה”.

בדברי הפרידה אמר שוקי אוחנה, ראש עיריית צפת כי בתקופת כהונתו של עוה”ד אריה הרמלין בלטו הישגיה של המכללה שהפכה  למוסד אקדמי מוביל. “עם היכולות שלך הצלחת לקדם את המכללה ברמה האקדמית והמערכתית במדינת ישראל. ידעת להגיע לקובעי המדיניות גם כשכל הדלתות היו נעולות ולראיה, הפיתוח הבלתי רגיל של המכללה. אני בטוח שנמשיך להיעזר בכישורך בעיר צפת ובמכללה.

שלומי בן נון, מנכ”ל המכללה שנכנס לתפקידו לפני כצי שנה הודה לעו”ד הרמלין על שיתוף הפעולה המצוין: “בתקופה בה אני מכהן הכרתי אותך כפטריוט אמיתי של המכללה. אני מבקש להודות לך בשם כל עובדי המכללה לדורותיהם וכמובן, בשם אלפי הסטודנטים שהתחנכו ולמדו פה לתואר, על תרומתך והעשייה המבורכת שלך בתקופת  כהונתך כיו”ר הועד המנהל ובמגוון תפקידים במכללה. אני מברך גם את מר גרונרבנבנישתי עם כנסתו לתפקיד ומאחל לו הצלחה”.

בדברי הפרידה אמר עוה”ד הרמלין “גאוותי העיקרית היא בכך שבכל שנה בטקס הענקת תארים עולים לבמה בוגרי המכללה שסיימו את לימודיהם כחוק ומקבלים תואר אקדמי. עד היום סיימו כ-6,000 סטודנטים בוגרי התוכניות של אוניברסיטת בר אילן ועוד כ-2,282 סטודנטים בתוכניות העצמאיות. מבחינתי חינכנו קרוב ל-8,500 אזרחים טובים יותר משכילים יותר שתרומתם למקום מגוריהם ולמדינה לא תסולא בפז.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn