צילום: דוברות מד”א

מד”א ממשיך בפרויקט הצבת עמדות מכשירי הדפיברילטור ברחבי הארץ במסגרתו התקיים אתמול (שלישי) טקס חנוכת עמדה חכמה בבניין המועצה האזורית הגליל העליון.

הטקס היה במעמד שר הבריאות ניצן הורוביץ, ראש המועצה האזורית הגליל העליון, גיורא זלץ, מנהל מדור בריאות במועצה דפנה אברהמס ומנהל מרחב ירדן במד”א אורן אביטן.

עמדת הדפיברילטור החכמה שהותקנה היום היא הראשונה מבין עשר שנתרמו על ידי הקרן המשפחתית ע”ש תד אריסון באמצעות אגודת ידידי מד”א בישראל במסגרת הפרויקט להנצחת ד”ר אורן זוסמן ז”ל ובשיתוף אלמנתו מעין זוסמן. באמצעות העמדות החכמות כל אזרח שמחייג למוקד 101 של מד”א, במקרה חירום רפואי שדורש החייאה, יונחה לתפעל את המכשיר וכך יכול לסייע בהצלת חיים במקרה של דום לב
 
ראש המועצה האזורית, הגליל העליון, גיורא זלץ: “הצלת חיים היא ערך עליון, אנו עושים ככל יכולתנו לשפר את שירותי הבריאות לתושבינו. היום הותקן מכשיר החייאה חדיש ביותר – תרומת מד”א בבניין המועצה. שלא נצטרך להשתמש במכשיר.אבל במידה וכן נמצא ברשותנו המכשיר הטוב ביותר”
 
שר הבריאות, ניצן הורוביץ: “חנכתי היום עמדת החייאה חכמה במועצה האזורית הגליל העליון יחד עם אנשי מד”א. זה דבר שמציל חיים ממש, בתכלס, לא דיבורים. הפריפריה סובלת מהזנחה של שנים שמתבטאת במחסור בכוח אדם ובמכשור רפואי. אנחנו מתחילים להפוך את המגמה ולהזרים תקציבים וחמצן לפריפריה. כבוד למד”א ולאנשי הבריאות הצפון על העבודה המצוינת.”
 
מנכ”ל מד”א, אלי בין: “מאז החל פרויקט הצבת מכשירי המפעם (דפיברילטור) במרחב הציבורי אנו עדים כבר למקרים בהם אזרחים שהיו בקרבת מקום החלו לבצע פעולות החייאה באמצעות מכשיר המפעם (דפיברילטור) ובכך הצילו את חייהם של רבים. וישנה חשיבות גדולה למכשיר שנחנך היום בבניין המועצה האזורית הגליל העליון. העמדה החכמה שנחנכה היום היא אחת מבין עשר שנתרמו ידי קרן המשפחתית ע”ש תד אריסון המסייעת רבות למד”א בפועלו להצלת חיים ועל כך תודתי והערכתי הגדולה”
 


 
בכל 60 שניות שחולפות ללא טיפול מרגע תחילתו של אירוע לבבי, פוחתים סיכויי ההישרדות של החולה בכשבעה עד עשרה אחוזים וככל שמתן מכת חשמל מתרחש מהר יותר, הסיכוי של החולה לחדש את פעילות הלב גדל מסבירים במד”א. חיים רבים כבר ניצלו ברחבי הארץ באמצעות מכשירי הדפיברילטור של מגן דוד אדום, שכל אזרח יכול להפעיל בקלות, ללא ידע רפואי מוקדם. המכשיר נותן מכות חשמל על פי הצורך, מכתיב את קצב ההחייאה, ומספק הוראות הפעלה קוליות וחזותיות ברורות. במקביל, הדפיברילטור מחובר למוקד החירום 101 של מד”א, כשהמפעיל מקבל הנחיות נוספות מהחובשים והפראמדיקים במוקד. באותו הזמן, צוותי מד”א מקבלים פרטים על המטופל עוד בדרכם למקום האירוע.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn