בשבוע שעבר (רביעי) ורגע לאחר פתיחת שנת הלימודים החדשה הגברת סיגל כהן מנהלת מחלקת החינוך זומנה לשימוע לפני פיטורים מעבודתה בעירייה.

סיגל כהן מנהלת מחלקת החינוך וראש העיר אביחי שטרן בפתיחת שנת הלימודים הנוכחית תשפ”א לפני מספר ימים
צילום: עיריית קריית שמונה

העיתוי בשליחת הזימון לגברת כהן  מעורר שאלות כיוון שהייתה חלק בלתי נפרד מבניית מערך הלימודים בשנת הלימודים החדשה ואף השתתפה בכל הטקסים בבתי הספר יחד עם הנהלת העיר, וכאמור שעות ספורות לאחר מכן הגיע הזימון לשימוע.

לגברת סיגל כהן וראש העיר אביחי שטרן יש היסטוריה של ניסיונות להביא לפיטוריה של הגברת סיגל מתפקידה כמנהלת מחלקת החינוך בעירייה עוד בהיותו חבר מועצת העיר מטעם האופוזיציה.

כזכור, הוגשה עתירה על ידי ראש העיר אביחי שטרן בהיותו חבר מועצה מטעם האופוזיציה, יחד עם חברי המועצה דאז יורם מלול ובנצי בן ציון, כאשר מנכ”ל העירייה כיום יורם ביטון משמש כעורך דין של הלקוחות בעתירה שהוגשה בהם ראש העיר אביחי שטרן.

שטרן, מלול, ובן ציון הגישו עתירה דחופה להעמיד לעיונם את מסמכי המכרז לאיוש משרות מנהלת אגף הון אנושי, ומנהלת אגף חינוך בעירייה, תפקיד אותו מילאה עוד אז הגברת סיגל כהן. לטענתם בקשת המסמכים לעיונם, היא בעקבות נושא שהיה על סדר היום בישיבת מועצת עיר ובו נדרשו לאשר את העסקתה בחוזה בכירים של הגברת כהן. ביום 29 לחודש ספטמבר, בשנת 2017, עיריית קריית שמונה מסרה את המסמכים לידי שטרן, מלול, בנצי, ולכן העתירה התייתרה ונמחקה.

חוזה ההעסקה של הגברת כהן לבסוף אושר על ידי הנהלת העיר הקודמת והיא המשיכה בתפקידה עד לימים אלה.

מעיריית קריית שמונה נמסר: “אנחנו לא נוהגים לדון בענייני עובדים מעל דפי העיתון. מבוצעת חשיבה לגבי אגף החינוך. אנו פועלים בצורה עניינית ומקצועית כשטובת הילדים ומערכת החינוך לנגד עיננו. כשהזמן והמקום יאפשרו נשתף את הציבור”.

תגובת עוה״ד יראת בנדלק ועו״ד רונן יאיר: “מרשתנו הופתעה לקבל זימון לשימוע רגע לאחר פתיחת שנת הלימודים שהחלה בצל הקורונה, באמתלת הרשות כי טובת הילדים ומערכת החינוך לנגד עיניהם, כאשר ידוע כי בעצם מדובר ברדיפה פוליטית, שהחלה עם כניסת הרשות החדשה. אין זה המקום, בטרם קיום השימוע, להתייחס לטענות שהועלו במכתב זימון לשימוע, במקום בו על חברי המועצה לקיים השימוע בלב פתוח ובנפש חפצה. אנו בטוחים כי חברי המועצה הנכבדים מבינים ויודעים את פועלה ומקצועיותה של מנהלת אגף החינוך ונצליח לשכנעם כי ההחלטה לפטרה שגויה מיסודה. ככל ותתקבל ההחלטה לפטרה, הרי שגם תיק זה יועבר להכרעתו של ביה״ד לעבודה”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn