הנהלת מפעל “פרי הגליל” בחצור הגלילית הודיעו על כוונתם לפטר עשרות עובדים ערב ראש השנה. לטענתם אלה צעדים שנועדו למנוע משבר עתידי. מההסתדרות נמסר כי בתקופה האחרונה עקב משבר הקורונה, יו”ר מרחב גליל עליון בהסתדרות הכללית מר יונה פרטוק עושה הכל על מנת לשמור על מצבת כוח האדם בכל מפעלי האזור ומחפש דרכים להימנע מסכסוכי עבודה ושביתות וכך גם במפעל “פרי הגליל” בעקבות ההחלטה לפטר עשרות עובדים.

יו”ר הסתדרות העובדים במרחב יונה פרטוק ויו”ר ועד העובדים במפעל פרי גליל 
צילום: הסתדרות העובדים 

בשיחה שהתקיימה בין יושב ראש המרחב יונה פרטוק לוועד עובדי המפעל מוטי חזיזה, הודיע פרטוק כי כוונת הנהלת המפעל לפטר עשרות עובדים ערב ראש השנה לא תעבור בשתיקה וההסתדרות מוכנה להכריז סכסוך עבודה ובמקרה הצורך אף להשבית את המפעל. “לא אתן להפוך את העובדים המסורים במפעל פרי הגליל לבני ערובה בכל פעם שהנהלת המפעל תיקלע למבוי סתום אל מול משרדי הממשלה” אמר יונה פרטוק והוסיף, כי הוא מצפה מהנהלת המפעל ומשרדי האוצר והכלכלה למצוא פתרון למשבר ולא ההסתדרות תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה בכדי לשמור על פרנסתם של העובדים ערב החג.

יושב ראש ועד עובדי מפעל “פרי הגליל” מוטי חזיזה אמר כי, “לצערנו אנחנו חוזרים על המצב העגום והקשה ואנחנו אמורים לפני החגים להגיד לעובדים שהם מסיימים את העבודה. אם כי הפעם זה מעט שונה מהמאבקים של פרי הגליל שהיו בעבר וסכסוכי עבודה. גם הספקים, בתי המלונות לכולם ירידה במכירות אבל הכול מתנקז למפעל. לא ניתן להכריז סכסוך עבודה בעקבות הקורונה והירידה במכירות שהגיעה בעקבות המשבר ומתכוונים לפטר בין 70 -100 עובדים חלקם יפוטרו וחלקם ישלחו לחל”ת ( חופשה ללא תשלום) והנה קצת לפני החגים הסיפור חוזר על עצמו בתקופות הכי לא רצויות. עובד שמפוטר והולך הביתה מה יגיד לילדים שלו שפיטרו אותו בגלל הקורונה? ומה יגיד למנהל הבנק? שהוא לא עובד בגלל הקורונה בגלל שיש ירידה במכירות בפרי הגליל?. מובן שהמצב קשה ועגום ואנחנו עושים הכל. אני מקווה שמישהו יתעשת ויבין שבכל זאת העובדים הם בני אדם ואחריהם יש משפחות וילדים ומה ניתן לעשות על מנת לצמצם ולמנוע את הפרה של זכויות העובדים ובפרנסתם לפחות עד אחרי החגים. אני מצפה מהשרים לכלכלה ועבודה ורווחה שיטו אוזן וינסו לעזור בתקופה מוגבלת עד שתעבור התקופה הקשה הזאת. כולי תקווה כיושב ראש ועד העובדים שעברתי הרבה מאבקים להצליח לשמור את פרנסתם של העובדים. בראש השנה אוכלים תפוח עם דבש אבל עובדי פרי הגליל יאכלו תפוח עם מרור ולא עם דבש. נקווה שיבטלו את רוע הגזירה הזאת”.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn